Basisscholen

Techlab laat kinderen kennismaken met techniek

Onder grote belangstelling is op woensdag 8 januari 2020 het Techlab op Tabor College locatie d’Ampte geopend. Het Techlab heeft als doel om jonge kinderen al vroeg te interesseren voor techniek. Wij nodigen basisscholen dan ook graag uit om onderdelen van het programma Wetenschap & Technologie bij ons op de locatie te volgen en daarnaast om een interessante beleving van modern technisch onderwijs te krijgen.

Het Techlab

In het Techlab kun je al vanaf groep 4 aan de slag met allerlei onderdelen uit de zeven werelden van techniek.

Ieder leerjaar heeft zijn eigen route in het lab zodat je ieder jaar weer iets nieuws kunt komen ontdekken. Zo kun je aan de slag met het programmeren van verschillende robots, leer je vliegen met een drone of neem je je eigen stopmotion filmpje op. Of toch de virtuele wereld ontdekken met een VR-bril, alles is mogelijk. Liever aan de slag met zagen en hamers? Ook de werkplaats is te boeken.
Om meer te weten te komen over het Techlab, klik hier.

Kom ook!

Wil je meer weten of een klas aanmelden? Neem dan contact op met Mirjam Grunstra via onderstaand formulier of stuur een mail naar techlab@tabor.nl.

Voor meer informatie over het TechniekPact West-Friesland kun je contact opnemen met Gerben Bakker, projectcoördinator van TechniekPact West-Friesland. Om meer te weten te komen over het TechniekPact, klik hier.

Het aanmeldformulier voor basisscholen is niet beschikbaar op mobiel. Gebruik de tablet of computer om het formulier in te vullen.

Deze website is beschermd met Recaptcha, zie hiervoor Google’s privacyverklaring en servicevoorwaarden.

Of kom helpen!

Om leerlingen van basisscholen zo goed mogelijk te kunnen begeleiden in het Techlab, zoeken we vrijwilligersHeb je interesse of ken je iemand die dat erg leuk zou vinden? Stuur dan een e-mail naar techlab@tabor.nl

André Kuipers over het belang van het Techlab

Video afspelen
d'Ampte is een van de drie locaties van het Tabor College.

Zoeken...

Waar ben je naar op zoek?