Lestijden
Om jou als leerling goed te kunnen coachen, werken we met een 45 minutenrooster. Daardoor kunnen we een deel van de klassikale onderwijstijd gebruiken voor individuele onderwijstijd, zoals coaching.
Teamstart* (docenten) | 08:15 – 08:35 uur |
1e lesuur | 08:40 – 09:25 uur |
2e lesuur | 09:25 – 10:10 uur |
pauze | 10:10 – 10:30 uur |
3e lesuur | 10:30 – 11:15 uur |
4e lesuur | 11:15 – 12:00 uur |
grote pauze | 12:00 – 12:20 uur |
5e lesuur | 12:20 – 13:05 uur |
6e lesuur | 13:05 – 13.50 uur |
kleine pauze | 13:50 – 14.10 uur |
7e lesuur | 14:10 – 14:55 uur |
8e lesuur | 14:55 – 15:40 uur |
9e lesuur (alleen op donderdag) | 15:40 – 16:25 uur |
*De teamstart is bedoeld om sneller in te kunnen spelen op leerlingaangelegenheden en de dagelijkse organisatorische zaken. Zo blijven we goed op de hoogte van alles wat speelt en kunnen we snel handelen indien nodig.
Lesuitval en roosterwijzigingen
Als er een les uitvalt (bijvoorbeeld door ziekte van je docent), laten wij jou niet door school lopen. Of je krijgt een docent die de les vervangt, of je krijgt de kans om onder toezicht huiswerk te maken. Indien mogelijk wordt er zó in je rooster geschoven, dat je ofwel later kunt beginnen ofwel eerder op de dag klaar bent.
Lessentabel
d’Ampte heeft gekozen voor een lessentabel waarin de speerpunten creatief, sportief en praktijkgericht duidelijk naar voren komen. Voor elk leerling is het belangrijk om taal en rekenen goed te beheersen. d’Ampte heeft er dan ook voor gekozen de kernvakken Nederlands, Engels en wiskunde rekenen extra aandacht te geven. Dit betekent dat deze vakken veel lesuren hebben en dat we t/m het derde leerjaar extra rekenondersteuning geven. In de lessentabel vind je de samenstelling van de lessen voor de verschillende leerwegen en leerroutes.
Ontwikkeldagen
In het schooljaar zijn er een aantal ontwikkeldagen en -dagdelen voor de medewerkers van d’Ampte. Op deze dagen werken de docenten aan de ontwikkeling van het onderwijs in het algemeen en de ontwikkeling van hun vak in het bijzonder. Op deze dagen zijn leerlingen thuis om te werken aan huiswerk of (LOB-)opdrachten.
De ontwikkeldagen voor schooljaar 2025-2026 staan gepland op: maandag 29 september 2025, donderdag 27 november 2025, woensdag 14 januari 2026, vrijdag 3 april 2026 en dinsdag 26 mei 2026*.
Op dinsdagmiddag 23 september 2025 (let op: wijziging, dit was 18 november), donderdagmiddag 12 februari 2026, woensdagmiddag 8 april 2026 en dinsdagmiddag 9 juni 2026 zijn er studiemiddagen gepland*. Op deze middagen zijn er geen lessen.
Op dinsdag 27 januari 2026 organiseert d’Ampte een Open Huis, op deze dag zullen er alleen in de ochtend (2e t/m 6e uur) online lessen gegeven worden. Op woensdag 28 januari 2026 is er een open ochtend en is er alleen fysiek les van het 5e t/m het 8e uur.
*Data zijn onder voorbehoud van wijzigingen. Wijzigingen worden vermeld in de wekelijkse nieuwsbrief.
Vakantierooster
Vakantierooster 2025-2026
Zomervakantie | t/m 22-08-2025 |
Herfstvakantie | maandag 20-10-2025 t/m vrijdag 24-10-2025 |
Kerstvakantie | maandag 22-12-2025 t/m vrijdag 02-01-2026 |
Voorjaarsvakantie | maandag 23-02-2026 t/m vrijdag 27-02-2026 |
Tweede Paasdag | maandag 06-04-2026 |
Meivakantie | woensdag 22-04-2026 t/m dinsdag 05-05-2026 |
Hemelvaartsdag | donderdag 14-05-2026 t/m vrijdag 15-05-2026 |
Tweede Pinksterdag | maandag 25-05-2026 |
Zomervakantie | maandag 06-07-2026 t/m vrijdag 14-08-2026 |
Portfoliogesprekken
Aan het einde van elke periode vindt een portfoliogesprek plaats tussen de leerling, ouder(s)/verzorger(s) en de coach. De portfoliogesprekken vinden in schooljaar 2025-2026 plaats op: dinsdag 4 november, dinsdag 10 maart en dinsdag 30 juni. Ouders/verzorgers ontvangen via de coach van hun kind een uitnodiging voor het gesprek.