Lestijden
Om jou als leerling goed te kunnen coachen, werken we met een 45 minutenrooster. Daardoor kunnen we een deel van de klassikale onderwijstijd gebruiken voor individuele onderwijstijd, zoals coaching.
Teamstart* (docenten) | 08:15 – 08:35 uur |
1e lesuur | 08:40 – 09:25 uur |
2e lesuur | 09:25 – 10:10 uur |
pauze | 10:10 – 10:30 uur |
3e lesuur | 10:30 – 11:15 uur |
4e lesuur | 11:15 – 12:00 uur |
grote pauze | 12:00 – 12:20 uur |
5e lesuur | 12:20 – 13:05 uur |
6e lesuur | 13:05 – 13.50 uur |
kleine pauze | 13:50 – 14.10 uur |
7e lesuur | 14:10 – 14:55 uur |
8e lesuur | 14:55 – 15:40 uur |
9e lesuur (alleen op donderdag) | 15:40 – 16:25 uur |
*De teamstart is bedoeld om sneller in te kunnen spelen op leerlingaangelegenheden en de dagelijkse organisatorische zaken. Zo blijven we goed op de hoogte van alles wat speelt en kunnen we snel handelen indien nodig.
Lesuitval en roosterwijzigingen
Als er een les uitvalt (bijvoorbeeld door ziekte van je docent), laten wij jou niet door school lopen. Of je krijgt een docent die de les vervangt, of je krijgt de kans om onder toezicht huiswerk te maken. Indien mogelijk wordt er zó in je rooster geschoven, dat je ofwel later kunt beginnen ofwel eerder op de dag klaar bent.
Lessentabel
d’Ampte heeft gekozen voor een lessentabel waarin de speerpunten creatief, sportief en praktijkgericht duidelijk naar voren komen. Voor elk leerling is het belangrijk om taal en rekenen goed te beheersen. d’Ampte heeft er dan ook voor gekozen de kernvakken Nederlands, Engels en wiskunde rekenen extra aandacht te geven. Dit betekent dat deze vakken veel lesuren hebben en dat we t/m het derde leerjaar extra rekenondersteuning geven. In de lessentabel vind je de samenstelling van de lessen voor de verschillende leerwegen en leerroutes.
Ontwikkeldagen
In het schooljaar zijn er een aantal ontwikkeldagen en -dagdelen voor de medewerkers van d’Ampte. Op deze dagen werken de docenten aan de ontwikkeling van het onderwijs in het algemeen en de ontwikkeling van hun vak in het bijzonder. Op deze dagen zijn leerlingen thuis om te werken aan huiswerk of (LOB-)opdrachten.
De ontwikkeldagen zijn voor schooljaar 2024-2025 gepland op: donderdag 17 oktober 2024, maandag 25 november 2024, woensdag 26 maart 2025, dinsdag 10 juni 2025 en vrijdag 4 juli 2025.
Op dinsdag 8 oktober 2024, woensdag 12 februari 2025, maandag 31 maart 2025 en dinsdag 27 mei 2025 zijn er studiemiddagen gepland, ook op deze middagen zijn leerlingen niet op school.
Op dinsdag 28 januari 2025 organiseert d’Ampte een Open Huis, op deze dag zullen er alleen in de ochtend online lessen gegeven worden.
De planning van de ontwikkeldagen en studiemiddagen staat ook vermeld in de jaaragenda.
Vakantierooster
Vakantierooster 2024-2025
Zomervakantie | t/m 30-08-2024 |
Herfstvakantie | maandag 28-10-2024 t/m vrijdag 01-11-2024 |
Kerstvakantie | maandag 23-12-2024 t/m vrijdag 03-01-2025 |
Voorjaarsvakantie | maandag 17-02-2025 t/m vrijdag 21-02-2025 |
Meivakantie | maandag 21-04-2025 t/m vrijdag 02-05-2025 |
Bevrijdingsdag | maandag 05-05-2025 |
Hemelvaartsdag | donderdag 29-05-2025 t/m vrijdag 30-05-2025 |
Tweede Pinksterdag | maandag 09-06-2025 |
Zomervakantie | maandag 14-07-2025 t/m vrijdag 22-08-2025 |
Vakantierooster 2025-2026
Zomervakantie | t/m 22-08-2025 |
Herfstvakantie | maandag 20-10-2025 t/m vrijdag 24-10-2025 |
Kerstvakantie | maandag 22-12-2025 t/m vrijdag 02-01-2026 |
Voorjaarsvakantie | maandag 23-02-2026 t/m vrijdag 27-02-2026 |
Tweede Paasdag | maandag 06-04-2026 |
Meivakantie | maandag 22-04-2026 t/m vrijdag 05-05-2026 |
Hemelvaartsdag | donderdag 14-05-2026 t/m vrijdag 15-05-2026 |
Tweede Pinksterdag | maandag 25-05-2026 |
Zomervakantie | maandag 06-07-2026 t/m vrijdag 14-08-2026 |
Portfoliogesprekken
Aan het einde van elke periode vindt een portfoliogesprek plaats tussen de leerling, ouder(s)/verzorger(s) en de coach. De portfoliogesprekken vinden dit schooljaar plaats op: dinsdag 12 november 2024, dinsdag 4 maart 2025 en dinsdag 8 juli 2025. Ouders/verzorgers ontvangen via de coach van hun kind een uitnodiging voor het gesprek.